បើអ្នកចង់ឱ្យកូន មានខួរក្បាលកាន់តែឆ្លាតវាងវៃ អ្នកអាចធ្វើតាមវិធីខាងក្រោម ៖
1. អ្នកត្រូវតែឧស្សាហ៍ និយាយជាមួយកូន ឱ្យបានច្រើន ដោយប្រើពាក្យបច្ចេកទេសផ្សេងៗ ដើម្បីជួយបង្កើនខួរក្បាលរបស់កូន។
2. អ្នកអាចអានសៀវភៅ ឱ្យកូនស្តាប់ឱ្យបានច្រើន ព្រោះវាមិនត្រឹមតែអាច ធ្វើឱ្យមនោសញ្ចេតនាអ្នក និងកូនល្អទេ វាថែមទាំងធ្វើឱ្យកូន មានប្រាជ្ញាឆ្លាតវៃ ដោយអាចចងចាំពាក្យ ដែលអ្នកអានឱ្យគេស្តាប់។
3. នៅពេលដែលកូនមិនទាន់ចេះនិយាយ អ្នកអាចប្រើភាសាកាយវិការ ដើម្បីនិយាយជាមួយកូន ព្រោះតាមការស្រាវជ្រាវបញ្ជាក់ថា ការប្រើកាយវិការ ដើម្បីនិយាយជាមួយកូន នោះកូននឹងឆាប់ចេះនិយាយ ហើយនឹងមានប្រាជ្ញាខុសពីក្មេងដទៃ។
4. បើអាច អ្នកគួរតែឱ្យកូនបៅដោះអ្នក ព្រោះទឹកដោះម្តាយ ល្អជាងទឹកដោះគោម្សៅ វាអាចធ្វើឱ្យកូន មានភាពរស់រវើក និងរៀនពូកែ។
5. នៅពេលដែលកូនភ្ញាក់ពីគេង អ្នកអាចយកប្រដាប់ប្រដារលេងផ្សេងៗ ដើម្បីលេងជាមួយកូន ព្រោះវាអាចបង្វែរ ការចាប់អារម្មណ៍របស់កូន ដើម្បីឱ្យគេចាប់ផ្តើមប្រើខួរក្បាល។
6. អ្នកអាចឧស្សាហ៍ពរកូន និងប្រើក្រសែភ្នែករបស់អ្នក មើលកូនឱ្យបានច្រើន នោះកូននឹងឆ្លាត៕
2. អ្នកអាចអានសៀវភៅ ឱ្យកូនស្តាប់ឱ្យបានច្រើន ព្រោះវាមិនត្រឹមតែអាច ធ្វើឱ្យមនោសញ្ចេតនាអ្នក និងកូនល្អទេ វាថែមទាំងធ្វើឱ្យកូន មានប្រាជ្ញាឆ្លាតវៃ ដោយអាចចងចាំពាក្យ ដែលអ្នកអានឱ្យគេស្តាប់។
3. នៅពេលដែលកូនមិនទាន់ចេះនិយាយ អ្នកអាចប្រើភាសាកាយវិការ ដើម្បីនិយាយជាមួយកូន ព្រោះតាមការស្រាវជ្រាវបញ្ជាក់ថា ការប្រើកាយវិការ ដើម្បីនិយាយជាមួយកូន នោះកូននឹងឆាប់ចេះនិយាយ ហើយនឹងមានប្រាជ្ញាខុសពីក្មេងដទៃ។
4. បើអាច អ្នកគួរតែឱ្យកូនបៅដោះអ្នក ព្រោះទឹកដោះម្តាយ ល្អជាងទឹកដោះគោម្សៅ វាអាចធ្វើឱ្យកូន មានភាពរស់រវើក និងរៀនពូកែ។
5. នៅពេលដែលកូនភ្ញាក់ពីគេង អ្នកអាចយកប្រដាប់ប្រដារលេងផ្សេងៗ ដើម្បីលេងជាមួយកូន ព្រោះវាអាចបង្វែរ ការចាប់អារម្មណ៍របស់កូន ដើម្បីឱ្យគេចាប់ផ្តើមប្រើខួរក្បាល។
6. អ្នកអាចឧស្សាហ៍ពរកូន និងប្រើក្រសែភ្នែករបស់អ្នក មើលកូនឱ្យបានច្រើន នោះកូននឹងឆ្លាត៕
អ្នកអាចគេងមិនបានគ្រប់គ្រាន់នៅ ៦ ឬ ១២ សប្តាហ៍ដំបូង បន្ទាប់ពីកំណើតកូន ប៉ុន្តែ បន្ទាប់ពី ៣ ឬ ៤ ខែ ទារកអាចគេងទៀងទាត់វិញហើយ។
នៅពេលដែលទារកមានអាយុ ៦ ឬ ៨ សប្តាហ៍ អ្នកអាចចាប់ផ្តើមបង្រៀនគេ ពីរបៀបគេងដោយខ្លួនឯង នៅពេលដែលទារកងងុយ ប៉ុន្តែ បើគេនៅតែមិនព្រមគេង អ្នកត្រូវដាក់ឱ្យគេគេង ហើយត្រូវនៅជាមួយគេរហូត អ្នកត្រូវធ្វើដូចនេះ ជារៀងរាល់យប់។
រាល់ពេលដែលកូន ភ្ញាក់ពីគេងនៅពេលយប់ អ្នកត្រូវធ្វើដូចអ្វី ដែលអ្នកបានធ្វើ ឱ្យគេគេងលក់ជាលើកដំបូង។ ប្រសិនបើអ្នកបំបៅឱ្យគេង អ្នកត្រូវធ្វើជារៀងរាល់ពេល ដែលគេបានភ្ញាក់ពីដំណេកនៅពេលយប់នោះ។ ប៉ុន្តែ មិនត្រូវធ្វើក្រោយ ៤៥ នាទីក្រោយដឹងខ្លួន ដែលធ្វើឱ្យកូនអ្នក ពិបាកគេងទៅវិញទេ។
មិនត្រូវទម្លាប់ឱ្យគេគេងជាថ្មីម្ដងទៀត ប្រសិនបើកូនមិនស្រួលខ្លួន ឬកំពុងដុះធ្មេញ។
នៅពេលកូនអ្នក មានទម្លាប់ចូលគេង តាមកាលវិភាគនោះ អ្នកត្រូវព្យាយាមជៀសវាង ការចូលគេងខក ឬខុសពីកាលវិភាគគេងរបស់កូនអ្នក៕
នៅពេលដែលកូនក្តៅខ្លួនម្តងៗ ឳពុកម្តាយគ្រប់រូប តែងតែព្រួយបារម្ហខ្លាំងណាស់ ដូចនេះ ខាងក្រោមនេះ យើងខ្ញុំនឹងប្រាប់អ្នក ពីវិធីមួយចំនួន ដែលអាចធ្វើឱ្យកូន បាត់ក្តៅខ្លួនបាន។
1. នៅពេលដែលកូនក្តៅខ្លួន ត្រឹមតែ ៣៧ ដល់ ៣៨ អង្សារសេ អ្នកមិនត្រូវអន្ទះសារទេ អ្នកអាចឱ្យកូនផឹកទឹកឱ្យបានច្រើន ហើយឱ្យកូនបរិភោគអាហារ ដែលមានសារធាតុចិញ្ចឹម គឺបានហើយ។
2. នៅពេលដែលកូនក្តៅពី ៣៨ ដល់ ៣៨,៥ អង្សារសេ អ្នកអាចយកក្រណាត់ទៅជ្រលក់ទឹក ហើយពូតឱ្យស្ងួត ហើយយកមកជូតពេញខ្លួនកូន ដើម្បីឱ្យធាតុក្តៅ ចេញពីខ្លួនឱ្យអស់។
3. បើកម្តៅលើសពី ៣៨,៥ អង្សារសេ អ្នកអាចឱ្យកូនផឹកថ្នាំបាន ប៉ុន្តែ ក្រោយពេលផឹកម្តងហើយ ត្រូវតែឆ្លងកាត់រយៈពេល ៤ ទៅ ៦ ម៉ោង ទើបអាចផឹកម្តងទៀត។
4. បើលើសពី ៣៩ អង្សារសេ អ្នកអាចនាំកូនទៅមន្ទីរពេទ្យ ព្រោះទុកយូរពេក វានឹងអាចប៉ះពាល់ ដល់ខួរក្បាលកូនជាមិនខាន អាចដល់ថ្នាក់រលាកស្រោមខួរទៀតផង៕
2. នៅពេលដែលកូនក្តៅពី ៣៨ ដល់ ៣៨,៥ អង្សារសេ អ្នកអាចយកក្រណាត់ទៅជ្រលក់ទឹក ហើយពូតឱ្យស្ងួត ហើយយកមកជូតពេញខ្លួនកូន ដើម្បីឱ្យធាតុក្តៅ ចេញពីខ្លួនឱ្យអស់។
3. បើកម្តៅលើសពី ៣៨,៥ អង្សារសេ អ្នកអាចឱ្យកូនផឹកថ្នាំបាន ប៉ុន្តែ ក្រោយពេលផឹកម្តងហើយ ត្រូវតែឆ្លងកាត់រយៈពេល ៤ ទៅ ៦ ម៉ោង ទើបអាចផឹកម្តងទៀត។
4. បើលើសពី ៣៩ អង្សារសេ អ្នកអាចនាំកូនទៅមន្ទីរពេទ្យ ព្រោះទុកយូរពេក វានឹងអាចប៉ះពាល់ ដល់ខួរក្បាលកូនជាមិនខាន អាចដល់ថ្នាក់រលាកស្រោមខួរទៀតផង៕
កូនមើលទូរទស្សន៍ច្រើនពេក ប៉ះពាល់អត់?
ព្រោះវាអាចបង្កឱ្យមាន ផលប៉ះពាល់ដូចជា ៖
• ធាត់ ៖ កុមារអាចមានចំណង់អាហារ តាមរយៈការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម តាមកញ្ចក់ទូរទស្សន៍។
• គេងមិនទៀងទាត់: ៖ កុមារមើលទូរទស្សន៍ច្រើន អាចធ្វើឱ្យមានបញ្ហា ក្នុងការគេងលក់ ឬ កាលវិភាគនៃការគេងមិនទៀងទាត់ ដែលជាកត្តាបង្កឱ្យមាន ការកើនឡើងនៃការអស់កម្លាំង និង ការញ៉ាំអាហារសម្រន់។
• បញ្ហាអាកប្បកិរិយា ៖ កុមារសិក្សានៅបឋមសិក្សា ដែលចំណាយពេលជាងពីរម៉ោង ក្នុងមួយថ្ងៃមើលទូរទស្សន៍ ឬប្រើកុំព្យូទ័រ អាចមានបញ្ហាផ្លូវចិត្ត សង្គម និងការយកចិត្តទុកដាក់។
• ការសិក្សាខ្សោយ ៖ កុមារសិក្សានៅបឋមសិក្សា ដែលមានទូរទស្សន៍នៅក្នុងបន្ទប់គេង ទទួលបានពិន្ទុនៅពេលប្រលង តិចជាងកុមារ ដែលគ្មានទូរទស្សន៍ នៅក្នុងបន្ទប់គេង។
• អំពើហិង្សា ៖ ការប៉ះពាល់ច្រើនពេក ទៅនឹងអំពើហិង្សា តាមរយៈប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ ជាពិសេស នៅតាមកញ្ចក់ទូរទស្សន៍ ជាកត្តាធ្វើឱ្យកុមារ រៀនទទួលយកអំពើហិង្សា ធ្វើជាវិធីដោះស្រាយបញ្ហា។
• មានពេលតិចសម្រាប់ការលេង ៖ ដែលធ្វើឱ្យកុមារ គ្មានពេលលេង ប្រកបដោយការច្នៃប្រឌិត៕
• ធាត់ ៖ កុមារអាចមានចំណង់អាហារ តាមរយៈការផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម តាមកញ្ចក់ទូរទស្សន៍។
• គេងមិនទៀងទាត់: ៖ កុមារមើលទូរទស្សន៍ច្រើន អាចធ្វើឱ្យមានបញ្ហា ក្នុងការគេងលក់ ឬ កាលវិភាគនៃការគេងមិនទៀងទាត់ ដែលជាកត្តាបង្កឱ្យមាន ការកើនឡើងនៃការអស់កម្លាំង និង ការញ៉ាំអាហារសម្រន់។
• បញ្ហាអាកប្បកិរិយា ៖ កុមារសិក្សានៅបឋមសិក្សា ដែលចំណាយពេលជាងពីរម៉ោង ក្នុងមួយថ្ងៃមើលទូរទស្សន៍ ឬប្រើកុំព្យូទ័រ អាចមានបញ្ហាផ្លូវចិត្ត សង្គម និងការយកចិត្តទុកដាក់។
• ការសិក្សាខ្សោយ ៖ កុមារសិក្សានៅបឋមសិក្សា ដែលមានទូរទស្សន៍នៅក្នុងបន្ទប់គេង ទទួលបានពិន្ទុនៅពេលប្រលង តិចជាងកុមារ ដែលគ្មានទូរទស្សន៍ នៅក្នុងបន្ទប់គេង។
• អំពើហិង្សា ៖ ការប៉ះពាល់ច្រើនពេក ទៅនឹងអំពើហិង្សា តាមរយៈប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ ជាពិសេស នៅតាមកញ្ចក់ទូរទស្សន៍ ជាកត្តាធ្វើឱ្យកុមារ រៀនទទួលយកអំពើហិង្សា ធ្វើជាវិធីដោះស្រាយបញ្ហា។
• មានពេលតិចសម្រាប់ការលេង ៖ ដែលធ្វើឱ្យកុមារ គ្មានពេលលេង ប្រកបដោយការច្នៃប្រឌិត៕
• តំណរពូជ ៖ វិបត្តិនៃការសិក្សារបស់កុមារមួយចំនួន ដូចជា វិបត្តិនៃការអាន និងការដោះស្រាយលំហាត់គណិតវិទ្យា។
• លក្ខខណ្ឌវេជ្ជសាស្ត្រ ៖ ការលូតលាស់នៅក្នុងស្បូនយឺត ម្តាយប្រើប្រាស់គ្រឿង ឬការសេពគ្រឿងស្រវឹង នៅពេលមានផ្ទៃពោះទារក កើតមិនគ្រប់គីឡូ និងការរងរបួសក្បាលជាដើម។
• កត្តាបរិស្ថាន ៖ ការប៉ះពាល់កម្រិតសំណរដ៏ធ្ងន់ធ្ងរ បានផ្សារភ្ជាប់ទៅនឹង ហានិភ័យនៃវិបត្តិនៃការសិក្សារបស់កុមារ៕
0 comments:
Post a Comment